Infectie Preput

de Dascalu Robert
(Navodari)

I: De aproximativ 4-5 zile am o problema care ma cam supara. Observ ca pielea din varful penisului se lipeste si se retracteaza, nu foarte greu, dar daca nu o rulez inapoi nu pot sa urinez (orificiul este astupat). De asemenea observ depuneri de substanta alba cand rulez pielea inapoi.

Nu cred ca este o problema legata de igiena deoarece ma spal des si tin sa mentionez ca nu am mai avut parte de probleme de genul.

Am 18 ani, nu am avut vreun contact sexual recent, am urmat un tratament cu antibiotic pentru o gripa, dar nu cred ca aceast lucru are vreo legatura.

Mentionez ca am fost operat de Phimosis cand eram mic.

Este posibil sa reapara sau este vreo infectie?

Pana in ultimele zile nu am avut nici o problema si nu era necesar sa rulez preputul inapoi ca sa pot urina.


R: Draga Robert,

Este foarte posibil ca, in urma tratamentului cu antibiotic, sa fi dezvoltat o balanita = infectie la nivelul preputului si a glandului.

Ar trebui recoltata o secretie de la acest nivel (pentru examen bacteriologic) si un tratament cu antifungice. De regula se folosesc diverse creme cu aplicatie locala si pastile.

Imi este greu sa-ti raspund daca fimoza recidiveaza sau fara sa vad cum arata situatia locala. Cred ca e bine sa fii totusi consultat de un urolog.

O zi buna,
Gnita

Click aici pentru a face un comentariu

Alatura-te si scrie propria ta pagina! Este usor de realizat. Click aici si intoarce-te la Intreaba Medicul.

Balanita

de Ionut Bogdan
(Spania)

I: Buna ziua domnule doctor,

Cum pot scapa de balanita?

Am si eu o problema:
Acum 1 an si ceva am avut simptomele balanitei, am cumparat o crema care se numea adventan, m-am dat cu ea vro 10-15 zile insa eram cat de cat bine atata timp cat o foloseam dupa ce nu o mai foloseam imi reapareau simptomele.

Intr-un final am mers la medic, mi-a dat o alta crema la care sa zic ca am scapat pe atunci.

Acum 2 luni si ceva de zile mi-a aparut din nou am folosit mai multe creme de atunci si anume:

- adventan,
- laurimic,
- canesten,
- canesmed
- flocinolon

si inca una da nu mai stiu exact cum se numeste.

In tot acest timp am avut si perioade mai bune, dar nu sa scap efectiv de tot. Partea cea mai rea este ca de vro 3 zile situatia sa cam agravat adica pe langa faptul ca am pielea ce acopera capul penisului rosie a si inceput sa devina ca o scoarta foarte tare si uscata.

Nu am nici o alta simptoma in afara de cele precizate. Aceasta schimbare din rau in si mai rau am observat-o de cand folosesc crema canesmed cu dubla concentratie. Nu stiu daca se datoreaza acestui fapt sau folosiri excesive si perioadei foarte lungi a acestor creme.

Am uitat sa mai adaug ca am luat si pastile numite loitin cred, dar asta mai de mult.
Vreau sa mai precizez faptul ca eu nu locuiesc in Romania ci in Spania de aici si denumirile la creme.


R: Balanita reprezenta o afectiune care poate recidiva frecvent, mai ales daca tratamentul nu s-a efectuat in cuplu.

Dvs. nu specificati nimic daca s-a realizat un tratament in cuplu. In mod normal ar trebui intrerupt orice tratament si recoltat examen bacteriologic de la nivelul preputului - poate fi identificata astfel cauza (microbi sau ciuperci), putandu-se da astfel tratament conform unei antibiograme sau antifungigrame.

Tratamentul ar trebui luat si de catre partenera. Un examen clinic este insa important fiindca s-ar putea sa se fi dezvoltat un lichen scleroatrofic - in aceste situatii se poate impune chiar o interventie chirurgicala (circumcizie).

Fie mergeti in Spania, fie veniti in Romania.

In speranta ca v-am putut fi de folos,
O zi buna.
GNita

Click aici pentru a face un comentariu

Alatura-te si scrie propria ta pagina! Este usor de realizat. Click aici si intoarce-te la Intreaba Medicul.

Balanita Candidozica

de Florin
(Sibiu)

I: Am 33 ani si ma confrunt cu problema de cel putin 10 ani si nu stiu la cine sa mai apelez.
Am facut analize la urina si urucultura si nu se gaseste nimic...

Imi apar pe penis uneori niste pete rosii si la preput se aduna o albeata pe tot capul penisului ca niste scame, uneori se fac cosuri...

Va rog sa ma ajutati si sa-mi spuneti ce analize trebuie sa fac?
Metionez ca am facut tratament cu nolicin si ciprolen si injecti cu getamicina si nimic. Sunt alergic la penicilina.


R: Dupa descrierea dvs. poate fi vorba de o balanita candidozica, determinata de o ciuperca.

Aceasta afectiune nu se trateaza cu antibiotice ci cu antifungice. Din contra, antibioticele favorizeaza dezvoltarea ciupercilor.

Atunci cand apar acele modificari la nivelul preputului ar trebui efectuata o recoltare pentru examen bacteriologic - se poate identifica astfel daca este vorba de un microb sau o ciuperca (sau ambele) si tratamentul se recomanda conform antibiogramei/antifungigramei.

In functie de rezultatul examenului bacteriologic poate fi necesar si un tratament al partenerei pentru a preveni astfel recidivele ulterioare.

O zi buna
GNIta

Click aici pentru a face un comentariu

Alatura-te si scrie propria ta pagina! Este usor de realizat. Click aici si intoarce-te la Intreaba Medicul.

Iritatie Preput

de Alexandrion
(Bucuresti )

Am 19 ani, mi-am am inceput viata sexuala acum un an cu partenera mea care nici ea nu a mai avut vreun raport sexual.

Am observat ca in ultima vreme am o iritatie in zona preputului, care se manifesta cu mici mancarimi, o jena, secretie urat mirositoare si au aparut mici bubite ca un varf de ac. Zona este rosie si preputul arata ca si cum ar fi crestat are ca niste mici taieturi sau mici riduri .

Aceasta problema imi apare destul de rar si de obicei dureaza 3 zile. Am avut aceste simptome si in perioada cand nu imi incepusem viata sexuala dar se videca in 2 zile si revena totul la normal fara sa fac nimic sau sa urmez vreun tratament.

Imi tot apare din cand in cand la un interval mare de timp si nu stiu de la ce.

E posibil sa am balanita? Se poate irita de la faptul ca am fortat prea tare in timpul actului sexual? Cum pot sa fac sa nu imi mai apara niciodata ?


R: Din descrierea dvs pare sa fie vorba de o balanita. Ea este determinata de o candida (poate avea legatura cu partenera dvs).

In general este nevoie de un tratament antifungic in cuplu. Pentru a evita aparitia ei pe viitor este recomandat sa aveti doar contacte sexuale protejate sau cu o singura partenera.

Tratamentul antibiotic (dvs sau partenera) poate duce la dezvoltarea ciupercilor si aparitia acestei balanite.

Nu folositi in zona intima sapun bactericid. Este recomandat sapun sau gel cu pH neutru (putin agresiv).

GNita

Click aici pentru a face un comentariu

Alatura-te si scrie propria ta pagina! Este usor de realizat. Click aici si intoarce-te la Intreaba Medicul.



Ai probleme de sanatate?

Solicita o consultatie de specialitate sau a 2-a opinie medicala !



Ti-a fost utila informatia?


Sustine-ne cu un Like pe Facebook!




Aboneaza-te la Newsletterul e-Urolog!


Arata articolul prietenilor tai! 

Foloseste butoanele din stanga sau de mai jos.