Cancer Testicular

de Matei
(Bucuresti)

I: Buna ziua Domnule doctor
Din aprilie am fost diagnosticat cu cancer testicular cu metastaza de 10 cm pe vena cava

Am tinut chimioterapie, markeri au scazut in limite normale. Acum trebuie sa ma operez sa curete acel rezid din abdomen.

Cu toti medicii cu care am vb au spus ca nu stiu cauza.

Vreau sa va spun ca in urma cu 4-5 ani am luat steroizi pentru masa musculara cam vreo 2 luni posibil sa fie de aici?

Din cate m-am interesat acum acel medicament substitioneaza productia de testosteron.
Vreau sa spun ca dupa incetarea lor testiculul meu scazuse in dimensiune.

Din cate am citit ar fi vorba de hipogonadism.
Acum dupa scoaterea testiculului afectat vad ca cel ramas a scazut si el din dimensiuni putin si epididimul este asa umflat.

Imi este frica sa nu patesc la fel si la acesta
Ma gandesc ca poate fi vreun dezechilibru hormonal.

Am facut urmatoarele analize:

Fsh 22.1
Lh 13.4
testosteron liber 8.59
estradiol 92.6
prolactina 407

Multumesc.


R: Cauzele cancerului testicular nu sunt cunoscute. Pot fi incriminati mai multi factori printre care radiatiile, migrarea defectuasa a testiculului (testicul necoborat sau criptorhidie) sau dezechilibrele hormonale (posibil induse si in cazul dvs de catre administrarea de steroizi).

Testiculul ramas trebuie supravegheat. Exista tumori testiculare bilaterale (care se pot dezvolta concomitent sau la distanta una fata de alta) ce apar la cca 10% din cazuri.

Trebuiesc monitorizati markerii tumorali (alfafetoproteina, betaHCG, LDH) si repetate ecografiile testiculare.

O zi buna!
GNita

Click aici pentru a face un comentariu

Alatura-te si scrie propria ta pagina! Este usor de realizat. Click aici si intoarce-te la Intreaba Medicul.



Ai probleme de sanatate?

Solicita o consultatie de specialitate sau a 2-a opinie medicala !



Ti-a fost utila informatia?


Sustine-ne cu un Like pe Facebook!




Aboneaza-te la Newsletterul e-Urolog!


Arata articolul prietenilor tai! 

Foloseste butoanele din stanga sau de mai jos.